poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Fioletowa ruletka

Wczoraj poszłam troszeczkę na skróty. Chciałam zrobić coś na szybko, ale i tak okazało się to dość pracochłonne.
Dzięki temu, że mój mąż był w domu zajął się naszymi chorybzdami. Ja mogłam chwilę zrelaksować się w kuchni. Zrobiłam pyszną zapiekankę makaronową w formie tortu i ciacho na konkurs Dr. Oetker. 
A że miałam i tak coś zrobić pysznego do kawy połączyłam przyjemne z pożytecznym.




Składniki na wzór.
1 jajko
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru.
Barwnik spożywczy fioletowy, lub łyżka kakao. Wówczas jeżeli używamy kakao pomijamy mąkę ziemniaczaną.
Blaszkę o wymiarach 24x 28 wykładamy białym papierem do pieczenia. Drukujemy, malujemy własnoręcznie wzór i układamy na blaszce pod papierem.
Białko ubijamy na sztywna pianę dodajemy barwnik i cukier nadal ubijając. Wsypujemy przesianie mąki lub mąkę pszenną i kakao i delikatnie mieszany. Przekładamy masę do woreczka odcinamy delikatnie róg i wyciskamy wzór na papierze do pieczenia. Ja nie używam profesjonalnych worków do dekoracji. Idealnie sprawdzają się woreczki strunowe.
Taką blachę z gotowym wzorem wkładamy do nagrzanego piekarnika 170-180 st na ok.5 min. Wyjmujemy i odkładamy.

Biszkopt
5 jajek
1/2 szkl cukru
1/3 szkl mąki ziemniaczanej
2/3 szkl mąki pszennej
Małe opakowanie cukru waniliowego
Barwnik amarantowy
Białka ubijamy na sztywną pianę pod koniec ubijania dodajemy barwnik ( można go pominąć), partiami cukier i cukier waniliowy. Nadaj ubijając dodajemy kolejno żółtka. Na koniec wsypujemy przesiane mąki i delikatnie mieszany. Gotową masę przekładamy na upieczony wzór i wkładamy do nagrzanego piekarnika 170-180 st na 30-40 min. Do tzw suchego patyczka. Po upieczeniu wyjmujemy i z wysokości ok 60 cm upuszczamy blachę z ciastem na podłogę. Wstawiamy do uchylonego piekarnika aby wystygło.
Kiedy jest już zimny przekrawamy go na pół.

Warstwy:

1 opakowanie jogurtowego sernika na zimno Dr. Oetker
600 ml mleka
400g borówek lub jagód
3 galaretki w kolorze fioletowym
1 galaretkę rozpuszczamy w szklance wody i odstawiamy do całkowitego stężenia. 300 ml mleka wlewamy do wysokiego naczynia dodajemy pokrojoną galaretkę. Ja za pomocą blendera zrobiłam z niej maleńkie kawałeczki. Wsypujemy połowę opakowania sernika i ubijamy ok 5 min na najwyższych obrotach.
Blachę w której piekliśmy biszkopt wykładamy folią aluminiową. Wkładamy połowę biszkoptu pamiętając aby wzór był widoczny po wyjęciu ciasta. I wykładamy na niego powstałą  masę. Wsypujemy borówki i zalewamy tężejącymi 2 galaretkami. Rozrobionymi w połowie zalecane ilości wody.
Wstawiamy do lodówki aby galaretkę nam się ścięła.
Drugą połowę sernika na zimno robimy zgodnie z zaleceniami producenta. Czyli 300 ml mleka i pozostała 1/2 opakowania proszku, miksujemy ok 5 min. Wlewamy gotową masę na galaretkę przykrywamy drugą połową biszkopta i wstawiamy do lodówki.
Gotowe. Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.