piątek, 9 maja 2014

Tort z pijaną wiśnią i czekoladą.

Wiem, że dekoracja tortu jest naprawdę bardzo wymowna. Jednakże postanowiłam się z Wami podzielić zdjęciem
 i przepisem. Tort wykonałam specjalnie na konkurs.
 Liczę, że organizatorom, jak również i Wam się spodoba. 
Jest to moja pierwsza zabawa z masą cukrową. 
Ale dokładnie ile jej mi poszło nie pytajcie ;). 
Miałam ponad 1 kg a znikała mi w rękach córki. 

Składniki:

Biszkopt:

  • 5 jaj
  •  3/4 szkl cukru
  • 3/4 szkl mąki pszennej
  • 1/4 szkl mąki ziemniaczanej
  • 0,5 l śmietany kremówki 36%
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 ciemne czekolady
  • wiśnie z likieru/nalewki
  • wiśniówka/likier wiśniowy/nalewka
  • ok 300 ml wody
  • 125 g masła (w temp. pokojowej)
  • 400 - 450 g cukru pudru
  • 1 łyżka gorącej wody
  • masa cukrowa kolorowa (barwniki do koloryzacji białej)


Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy partiami cukier stale ubijając, następnie żółtka. Kiedy mamy piękną gęstą jajeczną masę dodajemy przesiane mąki i delikatnie całość mieszamy. Wylewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (samo dno) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na ok 40 min. Po wyjęciu z piekarnika studzimy i wyjmujemy z tortownicy. Kroimy na 3 blaty.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, lub mikrofali i łączymy z serkiem mascarpone. Śmietanę ubijamy na sztywno i delikatnie mieszamy z czekoladowym serkiem.
Zimną przegotowaną wodę łączymy z wiśniówką( do smaku) (likier, nalewka...) dosładzamy do smaku i ewentualnie dodajemy odrobinę soku z cytryny. Takim ponczem nasączamy delikatnie nasz pierwszy blat biszkoptu. Na to wykładamy połowę kremu i układamy wiśnie z nalewki. Przykrywamy kolejnym blatem, który nasączamy i kładziemy resztę naszej masy i wiśnie. Na to ląduje ostatni blat, który delikatnie nasączamy.
Mikserem ucieramy masło na puch, stopniowo dodajemy cukier puder. Na końcu dodajemy wodę. Krem jest gotowy, kiedy jest gładki i będzie się łatwo rozprowadzał.
Tak przygotowanym kremem smarujemy cały tort i wstawiamy go do lodówki na kilka godzin. Następnie dekorujemy go rozwałkowaną masą cukrową. Dolepiamy kolejne dekoracje.
Gotowe. Życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.