piątek, 31 stycznia 2014

Zakochana panna cotta z malinami.

Walentynki tuż tuż. 
Czym zaskoczyć swoją 2 połówkę? 
Ja swój sposób mam. 
Mój najukochańszy mąż jest wielkim łasuchem i nie mam problemów z robieniem dla niego takich niespodzianek. 
Kocha wszystko co słodkie i dobre. 
A forma zachwyci niejedną osobę.






Składniki:
  • ok 700 ml mleka kokosowego (ja robię swoje)
  • 300 ml śmietanki kremówki 30%
  • 7-8 płaskich łyżeczek żelatyny
  • cukier waniliowy (u mnie mielona wanilia)
  • cukier do smaku
galaretka malinowa

  • 300 g malin (ja miałam mrożone)
  • 1 i 1/2 szkl wody
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • galaretka malinowa
  • cukier do smaku
Mleko kokosowe łączymy ze śmietanką kremówką i podgrzewamy. Możemy zagotować, ale nie ma takiej potrzeby. Dodajemy cukier waniliowy i  cukier do smaku. Żelatynę zalewamy chłodna wodą, tak, aby tylko ją pokryła. Czekamy, aż spęcznieje. Następnie wstawiamy do mikrofali na ok 30 sek, mieszamy. Jeżeli nie rozpuściła się nam wstawiamy na kolejne 30 sek. Wlewamy ją do mleka ze śmietanką i dokładnie mieszamy.
Czekamy, aż zacznie się delikatnie zsiadać. Do tego momentu często ją mieszamy.

Galaretka.
Maliny wsypujemy do rondelka dolewamy wodę i chwilę gotujemy doprawiamy do smaku cukrem. Miksujemy blenderem, przecieramy przez sito. Żelatynę i galaretkę rozpuszczamy w szkl wody i dolewamy do malin. Wylewamy ją na płaską blaszkę i wstawiamy do lodówki. Kiedy się zetnie wycinamy foremkami dowolne kształty.
Z litrowego kartonu po napoju czy mleku odcinamy górną cześć z kapslem. Wlewamy odrobinę panna cotty i wstawiamy do zamrażarki. Następnie układamy na dnie jeden na drugim wycięte kształty z galaretki i zalewamy tężejąca paana cottą. Wstawiamy to do lodówki na kilka godzin, aby się ścięła.
Następnie rozcinamy delikatnie opakowanie i wyjmujemy gotowy deser.
Dekorujemy dowolnie.

3 komentarze:

  1. Cudowna :) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. This is the perfect webpage for everyone who wants to
    find out about this topic. You understand so much its almost
    hard to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
    You certainly put a new spin on a subject which has been written about for ages.
    Wonderful stuff, just excellent!

    Here is my site: 6Pm Coupon 2014

    OdpowiedzUsuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.