piątek, 21 czerwca 2013

Domowej roboty ciastolina






Koszt prawie żaden. Właściwości zachowuje bardzo długo. Wystarczy tylko mąka pszenna, kwasek cytrynowy, woda, olej, sól, i dla koloru barwniki. Przetestowane i zatwierdzone przez najwyższą izbę kontroli - moje dzieciaki. One ją uwielbiają!

Składniki: - 2 szklanki mąki - 1 szklanka soli - 2 szklanki ciepłej wody - 2 łyżki oleju - 1 łyżka kwasku cytrynowym,barwniki spożywcze, można dodać zapach do ciasta.

Wszystkie składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu nie przerywając mieszania. Masa powinna zgęstnieć. Ciastolina będzie gotowa , gdy uzyska konsystencję gęstego puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do przestygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy - im dłużej , tym będzie ona elastyczniejsza. Podzielić ciastolinę na kawałki i zafarbować barwnikami spożywczymi. Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, aby nie wysychała.


5 komentarzy:

  1. A gdzie kupić barwniki spożywcze? Co to jest?

    OdpowiedzUsuń
  2. Barwniki spożywcze można kupić np w internecie. Jest to produkt służący do barwienia produktów spożywczych. Są również barwniki do jajek (całkiem inna beczka, ale do ciastoliny powinny się nadawać).
    Ja od zawsze i do wszystkiego używam barwników spożywczych w proszku. Nie mają większego wpływu na konsystencję produktu finalnego. Ciastolinę można równie dobrze zrobić bez koloru. Jak również spotkałam się z barwieniem ciastoliny farbami plakatowym, jednak nie wiem jak to wychodzi. Nie robiłam tego, więc nie jestem w stanie potwierdzić skuteczności tej metody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co zrobić gdy ciastolina się klei do rąk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za krótko była gotowana?

      Usuń
    2. Może za krótko była gotowana?

      Usuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.