poniedziałek, 20 października 2014

Spring rollsy.

Odrobina wiosny jesienią? Czemu nie. Pewna alternatywa typowej sałatki, przekąski i braku pomysłu. Od siebie dodałam krewetki. Mąż zachwycony, ale to jednak nie moja bajka ;).

Inspiracja Polsat Food Network

 

Składniki:

  •  10 szt krewetek tygrysich ( u mnie z powodu deficytów sklepowychmrożone, oczyszczone)
  • pół cytryny
  • 6 większych arkusz papieru ryżowego
  • jajko
  • sezam
  • skruszone płatki kukurydziane
  • olej do smażenia
  • kilka gałązek szczypioru
  • papryka surowa
  • mała marchew
  • sałata rzymska
  • ogórek gruntowy
  • olej do smażenia
  • limonka
Sos majonezowy:
  • 115g majonezu
  • sos chili
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku, zgniecione
  • 1 łyżka brązowego cukru

Wszystkie składniki sosu majonezowego mieszamy ze sobą i w razie potrzeby doprawiamy do smaku. Krewetki rozmrażamy i zostawiamy na chwilę na sitku aby obciekły. Następnie skrapiamy je sokiem z cytryny i wstawiamy przykryte do lodówki na ok 20 min.
W jednej miseczce roztrzepujemy jajko z odrobiną mleka, do drugiej wsypujemy pokruszone płatki kukurydziane, do trzeciej wsypujemy sezam. Po wyjęciu krewetek z lodówki, obtaczamy  najpierw w płatkach, potem w jajku i sezamie. Smażymy na rozgrzanym oleju po ok 2 minuty z każdej strony.
Papier ryżowy moczymy delikatnie w wodzie i układamy na desce. Nakładamy kawałki sałaty, pokrojone w słupki kawałki ogórka i marchewki, kilka gałązek szczypioru. Nakładamy troszkę gotowego sosu, na to usmażoną i przekrojoną na pół krewetkę. Całość zwijamy jak krokieta, naleśnika. Podajemy z kawałkami limonki, sosem sojowym/teryjaki i kawałkami  krewetek.

 

6 komentarzy:

  1. Wygląda super. Podejrzewam, że smakuje równie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno tak ;). Ale jednak jestem niereformowalna i nikt m nie do owoców morza chyba nie przekona. Mężowi smakowało ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam,ale bez krewetek, wogle same warzywka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak by nie była moja bajka chyba ;). Z tego co widzę to chyba prosta baba jestem ;)

      Usuń
  3. Może kiedyś zrobię, bo uwielbiam krewetki :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.