sobota, 12 października 2013

Zupa krem z dyni na słodko

Kolejna moja propozycja z dynią w roli głównej. 
Zupa krem gotowana na mleku kokosowym, 
z korzennymi przyprawami. Podana z grzankami idealna na chłodne jesienne dni. 



Składniki:
  • 700 g dyni obranej i pokrojonej w kostkę
  • 250 ml mleka kokosowego
  • 200 ml wody
  • cukier (brązowy, biały lub cukier kokosowy) do smaku
  • kardamon mielony, gałka muszkatałowa, cynamon, 
  • imbir świeży lub mielony
  • wiórki kokosowe do dekoracji
  • grzanki z pieczywa
Wykonanie:
Pokrojoną dynię wkładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy pod przykryciem do miękkości. Rozdrabniamy blenderem, dodajemy szklankę mleka kokosowego. Doprawiamy do smaku przyprawami i cukrem.  Gotujemy jeszcze kilka min.
Podajemy posypaną grzankami, oprószoną wiórkami kokosowymi. Ja posypałam jeszcze delikatnie cukrem kokosowym.

2 komentarze:

  1. ja od jutra zaczynam dyniowe szaleństwo na blogu. zupa dyniowa krem tez się pojawi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba to podstawa! Muszę spróbować wersji bardziej wytrawnej.

    OdpowiedzUsuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.