niedziela, 6 października 2013

Pierogi z serem i pysznym sosem z czerwonego wina i malin.



Pyszne pierogi ze słodkim waniliowym twarogiem,
 na fenomenalnym sosie z czerwonego wina z malinami.
 Nie będę się rozpisywała się nad doznaniami 
smakowymi  i wizualnymi
tego dania, ponieważ na samo wspomnienie 
już cieknie mi ślinka.

Składniki:
Ulubione ciasto na pierogi. Każdy z nas ma inny przepis, przepis mamy, teściowej, babci, na oko....
Ja robię na oko bez jajek, taki rodzaj mi najbardziej pasuje. Czasami wykorzystuję przepis na ciasto do ravioli. Jest ono chrupkie i nie papkowate. Należę do osób, które lubią wiedzieć i czuć co jedzą. 

Moje ukochane ciasto na ravioli.
300 g mąki pszennej
3 jajka
3 łyżki oliwy z oliwek

Składniki wszystkie razem zagnieść na gładkie i elastyczne ciasto. Zawinąć w folię spożywczą i odstawić na ok 30 min. Po upływie tego czasu podzieli na 2 -3 części. podsypać delikatnie mąką i bardzo cienko rozwałkować. Wycinamy kółka np szklanką, nakładamy farsz i zlepiamy. ciężko mi powiedzieć ile dokładnie farszu nam jest potrzeba. Czasami mi starcza ta ilość, czasami improwizuję np z owocami, dżemem...

Farsz:
  • 250 g sera białego
  • cukier
  • 1 żółtko
  • można dodać jeszcze np rodzynki

Ser zemleć w maszynce do mięsa, można przepuści przez praskę do ziemniaków, bądź w zupełności wystarczy rozdrobnić widelcem. Doprawić do smaku cukrem i mieloną wanilią na koniec doda żółtko, lub całe jajko. Dokładnie wymieszać i gotowe.
 

Sos:
  • cukier lub miód
  • skórka z cytryny
  • 4 szt goździków
  • kardamon mielony
  • imbir
  • cynamon ok100 g malin

Sos zaczynamy robić od typowego grzańca. Czyli wlewamy wino do garnka, słodzimy je do smaku miodem badź cukrem, dodajemy odrobinę kardamonu, imbiru, skórkę otartą z ok połowy cytryny, goździki, cynamon. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy tak redukując ilość wina. Trwa to ok 15 min na umiarkowanym ogniu. Dodajemy maliny Ja miałam mrożone i wrzuciłam 2 duże garście. Gotujemy kilka min do delikatnego zgęstnienia. Próbujemy i doprawiamy do smaku przyprawami (jeżeli jeszcze czegoś nam tu brakuje).
Przecieramy przez sito. Gotowy sos wylewamy na talerze i układamy nasze pirogi. 
Gotowe.
Polskie klasyczne pierogi w nowym wydaniu. Warte spróbowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.