sobota, 12 października 2013

Ravioli na słodko z dyniowo serowym farszem.

Sezon dyniowy w pełni. U każdego na blogu królują zupy, 
sosy z jej dodatkiem, serniki.... 
Dynia na słodko, wytrawnie... 
A u mnie przygoda dopiero się zaczyna. 
Dynia jaką pamiętam z dziecięcych lat nie kojarzy mi się za dobrze. Gotowana przez moją babcię na mleku z dodatkiem lanych klusek. Jedynie ten widok krzątającej się babci w swoim fartuszku po kuchni przywołuje uśmiech na mojej twarzy i tęsknotę za jej obecnością.
Ale zmiana dodanych przypraw i nowsze wykonanie dyni wygrało z urazami z dzieciństwa.
Kocham ravioli. Lekko chrupkie, za razem delikatne,  z rożnymi farszami i dodatkami.




Składniki:
  • 300g mąki
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 100g sera białego
  • 200 g puree z dyni
  • gałka muszkatołowa
  • imbir w proszku, cynamon, kardamon....
  • cukier
  • masło
  • świeża mięta 
Składniki na ciasto zagnieść, zawinąć w folię i odstawić na ok 30 min. 
Puree z dyni wymieszać z rozdrobnionym serem, doprawić do smaku gałką muszkatołową, imbirem, kardamonem, cynamonem....
ciasto podzieli na 2-3 części, rozwałkować bardzo cienko i literatką wycinać kółka. Na połowę z nich układać łyżeczkę farszu i przykrywac kolejnym. Zlepiamy dokładnie pozbywając się pwietrza.
W garnku gotujemy wodę solimy ją delikatnie. Wkładamy nasze ravioli i gotujemy kilka min od momentu wypłynięcia.
Podajemy polane masłem posypane delikatnie cukrem i posiekaną miętą.
Pyszne!

3 komentarze:

  1. Próbowałem kiedyś zrobić ravioli, ale nie podołałem. Twoje wyglądają rewelacyjnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm... Smakowicie to wygląda :)
    Ja z dzieciństwa pamiętam dynię w occie, która ani ciut mi nie smakowała... Kilka lat temu dopiero przekonałam się do nie na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do dyni dopiero sie przekonuję. A ciasto na ravioli jak dla mnie jest boskie! Urzeka mnie swoją konsystencją.

    OdpowiedzUsuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.