poniedziałek, 16 listopada 2015

Sałatka jarzynowa


Sałatka jarzynowa towarzyszy nam przez całe życie. 
Nie znam osoby, która nie spotkała się z nią choć raz. 
Jest to chyba nieodzowny element każdej większej imprezy rodzinnej, świąt. Jedynym różniącym ją szczegółem są dodatki. Niby taka sama, ale w każdym domu prezentuje się inaczej. 
Moja zazwyczaj wygląda tak. 
A podana w porcelanie Bogucice Gina robi wrażenie. 

Składniki:
  • 3-4 szt większej marchwi
  • 1 większy korzeń pietruszki
  • 1 mały seler (korzeń)
  • 2 kwaśne jabłka
  • 3-4 jajka ugotowane na twardo
  • kilka szt ogórków kiszonych
  • 3-4 ziemniaki
  • puszka groszku
  • cebula
  • majonez
  • sól, pieprz do smaku
  • opcjonalnie musztarda
Wykonanie:
Warzywa dokładnie myjemy i wkładamy do większego garnka (nie obieramy ich). Osobiście staram się układać je tak, że ma dnie znajduje się seler i pietruszka, marchew i na górze ziemniaki.
Całość zalewamy wodą i doprowadzamy do wrzenia. Następnie wsypujemy ok łyżki soli i gotujemy do miękkości, starając się nie przegotować warzyw.
Kiedy są gotowe i wystudzone obieramy je i kroimy w kostkę.
Można robić to tradycyjnie nożem lub specjalnym sitkiem. Osobiście preferuję nóż, ponieważ wygląd sałatki po potraktowaniu jej tym sitkiem dla mnie pozostawia wiele do życzenia.
Kiedy gotowane  warzywa są już pokrojone dodajemy posiekaną drobno cebulę, pokrojone ogórki, jabłko i jajka.
W momencie, kiedy soliłam wodę w której gotowane były warzywa nie mam potrzeby dodawania soli do sałatki. Wiec wsypujemy pieprz czarny dodajemy opcjonalnie trochę musztardy i całość delikatnie mieszamy. Majonez dodaję tuż przed podaniem do odebranej ilości warzyw. Dzięki temu sałatka może chwilę postać w lodówce, bez żadnego uszczerbku na smaku.

2 komentarze:

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.