piątek, 25 lipca 2014

Fritata.



Jakiś czas temu chwaliłam Wam się na FB, że popełniłam pyszny obiad - fritatę. Z powodu braku możliwości wyjścia z domu zmuszona byłam przygotować obiad dla mojej kochanej rodzinki z tego co mam w lodówce i zamrażarce.
I wyszła fenomenalna, pyszna i bardzo wartościowa fritata. Można ją porównać do zapiekanki, lub wielkiego omletu. Fakt faktem była pyszna i to w moim przypadku liczyło się najbardziej. Dlatego też warto mieć zapasową porcję mrożonych warzyw. Po pierwsze uratuje to Was przed brakiem obiadu, a dwa zamrożone warzywa nie tracą swoich drogocennych witamin i można je śmiało używać ;).

Składniki:
  • 5 dużych jaj
  • 40 ml mleka
  • szynka konserwowa (lub inne rodzaje wędliny według swojego gustu) ok 100 - 200 g
  • opakowanie warzyw Iglotex bukiet 9 warzyw
  • 1 cebula
  • 100 g sera żółtego
  • pieprz, sól do smaku
  • łyżka oleju
Wykonanie:
Na oleju podsmażamy wędlinę z pokrojoną cebulą i dodajemy zamrożone warzywa. Kiedy zmiękną zestawiamy z palnika i czekamy, aż ostygną. Jajka łączymy z mlekiem (dokładnie mieszamy), dodajemy starty ser i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.  Następnie w naczyniach do zapiekania układamy warzywa z wędliną i zalewamy mieszaniną jaj.


Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy do lekkiego zrumienienia ok 20 min.
Podajemy gorące z ulubionym sosem i np. kromką świeżego pieczywa.
Smacznego.





1 komentarz:

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.