środa, 20 sierpnia 2014

Sałatka kabanosowa z brokułami i jajkiem.


































Pyszna, dość sezonowa sałatka. Ostatni mój wymysł. Po kilku zjedzonych i mdłych jej odmianach dodałam kilka swoich składników i wyszła taka jak powinna być!!! Wyraźna w smaku, pieszcząca kolorami oko.  Czyli jednym słowem - taka jaka trzeba.


Składniki:
  • brokuł
  • kilka ogórków korniszonów
  • 3 jajka na twardo
  • opakowanie pestek słonecznika
  • opakowanie małych kabanosów u mnie kabanosy Classic Henryk Kania
  • pomidorki koktailowe
  • opakowanie małego jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki majonezu
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz czarny (Kamis) do smaku
Wykonanie:
Odcinamy różyczki brokuła i gotujemy je na parze ok 10-20 min.  Pestki słonecznika prażymy na suchej patelni. Kabanosy kroimy w małe kawałeczki i podsmażamy (nie jest to konieczne), odsączając ewentualnie nadmiar tłuszczu. Ogórki kroimy p pół lub plasterki, pomidory dzielimy na 2 lub 4 w zależności od wielkości. Jaja jak nam się podoba - u mnie krojone na ćwiartki.
Jogurt mieszamy z majonezem i doprawiamy do smaku solą pieprzem i przeciśniętym przez praskę, lub posiekanym czosnkiem. Odstawiamy na chwilę do lodówki.
Do miski przekładamy brokuły, układamy jaja, ogórki, kabanosy, pomidorki i całość posypujemy pestkami słonecznika. Przed samym podaniem polewamy przygotowanym sosem czosnkowym.
Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.