czwartek, 12 maja 2016

Warsztaty Wieluń mój ulubiony




Jak wiecie miałam zaszczyt być na warsztatach Wieluń mój ulubiony, które prowadziła świetna szefowa kuchni hotelu Poziom 511 Oliwia Bernady. Mega ciepła, otwarta z wielkim zamiłowaniem i sercem do sztuki kulinarnej. Uczestniczka programu TOP CHEF.




Na wstępie pyszne śniadanie bazujące na produktach, które jako jedne z nielicznych nie zawierają zbędnych dodatków, co idzie  w parze ze świetnym smakiem. Na warsztatach obaliliśmy mit, że ser nadaje się tylko do pasty, twarożku i sernika. W tym dniu powstało mnóstwo mało oczywistych i zaskakujących pyszności z udziałem produktów z Wielunia.
Osobiście miałam okazję współpracować razem z Moniką i Dorotą. Z naszych rąk wyszedł iście zjawiskowy deser ze szparagów, białej czekolady, serka i bitej śmietany. Dosłowna eksplozja smaków.

Mus ze szparagów z białą czekoladą.

Mój ulubiony Mus z białych szparagów, twarożku i białej czekolady 2
Składniki:
  • 100 g twarożku ” Mój ulubiony”
  • 100 g białej czekolady
  • 100 ml śmietanki 36%
  • pół pęczka białych szparagów
  • 2 zielone szparagi
  • 75 g cukru
  • 50 ml wody
  • szczypta soli
  • otarta skórka z limonki 
Przygotowanie:
Białe szparagi obieramy, myjemy, kroimy na małe kawałki. W rondlu zagotowujemy wodę, solimy ją i gotujemy szparagi na średnim ogniu do miękkości ok 15 min. Odcedzamy, studzimy i blendujemy. Jeśli masa nie jest jedwabiście gładka przecieramy mus przez sitko. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej umieszczając miseczkę z połamaną czekoladą na garnuszku z gorąca wodą, mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Śmietankę ubijamy, łączymy z twarożkiem, musem ze szparagów i ostudzoną, rozpuszczoną czekoladą i skórką z limonki. . W rondelku zagotowujemy wodę, dodajemy cukier i gotujemy do uzyskania konsystencji gęstego syropu. Zielone szparagi oczyszczamy, myjemy i kroimy w cienkie wstążki lub plasterki, zanurzamy w syropie i gotujemy w nim, po czym wyjmujemy i studzimy. Mus wykładamy na talerze i dekorujemy zielonymi szparagami.







  

2 komentarze:

  1. Wszystko pięknie...tylko dlaczego Ciebie nie ma na zadnym zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurcze, w życiu bym nie połączyła szparagów z białą czekoladą. Trzeba się otworzyć na nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.