piątek, 5 lipca 2013

Moja wariacja 3 bita.

Potrzebujemy:
-  1  litr mleka
-  4 budynie waniliowe/śmietankowe bez cukru, każdy na 500 ml mleka(ja zawsze daję po 2)
-  6-7 paczek herbatników np szkolnych
-  puszka masy kajmakowej 400 g
-  170 g  masła
-  ok 700 ml śmietany 30%
-  1 szkl cukru
czekolada do dekoracji

Wykonanie.
W blaszce lub tortownicy układamy herbatniki. Smarujemy je 1/2 puszki masy kajmakowej. Przykrywamy to warstwą herbatników. Z litra mleka odlewamy ok 300 ml i rozrabiamy w tym 4 budynie. Resztę mleka zagotować z masłem i szklanką cukru. Teraz wlewamy rozrobione budynie i mieszamy. Ja robię to mikserem. gotujemy chwilkę. Ten gorący budyń wlewamy na ciastka i przykrywamy kolejną warstwą herbatników, zawijamy w folię i zostawiamy do ostygnięcia.  Tu miałam troszkę więcej kajmaku więc zrobiłam kolejną warstwę;). Ubijamy 350ml śmietany. Pod koniec dodajemy resztę kajmaku. Wykładamy na ciasto. Resztę śmietany ubijamy z łyżeczką cukru  (lub bez bo ciasto jest dość słodkie) i odrobiną cukru waniliowego i to jest ostatnia warstwa naszego ciasta. Do dekoracji można użyć startej czekolady.
 Polecam i smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.