piątek, 12 lipca 2013

Ciasto z kaszy manny z musem truskawkowym i truskawkami.

To ciasto jest fajną alternatywą dla serników na zimno, które w pewnym momencie się przejadają. Nie za słodkie, bardzo truskawkowe, mega sycące, idealne nawet na śniadanie, nie mówię już, że jako dodatek do  kawy na tarasie w upalny dzień ....

Składniki:
  • 2 opakowania herbatników np. petitków
  • 1 litr mleka
  • 200 g masła
  •   3/4 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 szklanka kaszy manny
  •  1 kg truskawek
  • 2 łyżki żelatyny
  • 2 opakowania galaretki truskawkowej
 500 g truskawek myjemy pozbawiamy szypułek i zagotowujemy. Słodzimy do smaku. Dodajemy żelatynę i mieszamy, aż się dokładnie rozpuści. Za pomocą blendera robimy z tego mus. Galaretki rozpuszczamy w 750 ml wody ( 3 szklanki) i odstawiamy do wystudzenia.
  Blaszkę o wymiarach  26 x 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia i dno formy wykładamy herbatnikami.
W garnku umieszczamy mleko z cukrami i masłem. Należy to zagotować. Do gorącego dodajemy szklankę kaszy manny i znów  zagotować i tak około minuty lub dwóch trzymamy na ogniu, mieszając, do otrzymania gęstej kaszy. Gorącą kaszę wylewamy na herbatniki i wyrównujemy. W jeszcze ciepłą kaszę trzeba powciskać truskawki które nam zostały, i zalewamy to przestudzonym musem truskawkowym. Kiedy wystygnie zalać tężejącą galaretką.



 Smacznego :-).

* ja robiłam to ciasto na gorąco, nie czekałam i truskawki co do jednej wypłynęły mi na wierzch galaretki...

4 komentarze:

Jesteś. Napisz coś, będzie mi miło.